Midsommar!... och lite till...

Vi har haft en fantastiskt midsommar. Trist att vi inte haft nån internetsignal på Sanda bara. Tänkte att vi nog får lämna in "pluppen" men nu är jag i Vadstena och det funkar alldeles utmärkt här!

Men åter till vår fina midsommar. Janne hade handlat och förberett allt innan jag kom ner efter det sköna Fish spa-et i fredags, så vi kunde båda ta det lite lugnt innan gästerna kom.



Janne satte upp hängstolen vi köpte på Gotland förra sommaren... men det visade sig att stången spruckit vid en kvist så vi fick plocka ner den igen efter att ha provsuttit den. Den var dessvärre kanonskön! Hoppas Janne kan laga den med ny stång!

Vi hann gotta oss med en midsommardrink oxå:



.... och plocka en midsomrig bukett.

Sen kom våra vänner från Örebro och klockan fyra dök även bonden och hans fru upp. Janne hade fixat fantastisk mat, som vanligt!


                        

Bamse och Ragnar fick vara med på festen, ända tills maten kom på bordet, då fick de restriktioner ;O)


Förrätt med åländskt svartbröd som grund     Grillad oxfilé med grönsallad och färskpotatis


Bondens fru hade gjort en fantastisk cheesecake och Janne en underbar jordgubbstårta

Inga bilder på gästerna eftersom jag inte frågat om det är ok att lägga ut bild här på bloggen... Men hundarna har jag frågat om tidigare och det var ok. Bamses mamma Chloe var så fin i rosa vingar och pappa Hugo hade en hundtandsmönstrad väst... bara Bamse var naken!



När mörkret lagt sig och myggen kommit satte Janne igång sin "braskorg" han fick när han fyllde 50 år, den höll myggen borta rätt bra faktiskt, de gillar visst inte björkbrasor ?!

                  

Midsommardagen hade vi en mysig pratförmiddag, sen åkte vi in till Strängnäs och köpte glass som avslutning!


Kolasnäcka                                

                      
                       Strängnäs båthamn


Maran får jag lägga upp bild på! Vi har många såna här kompisbilder!

Resten av dagen tog vi det lugnt. Jens kom ner till landet och stannade över natten. Bla hade han med sig Linnéas brudkrona som jag glömt hemma. Jag ska be om skötselråd av den härnere på knyppelkursen nu så det var viktig att få med mig. Vi grillade och hade en störtmysig kväll.

                                  

Nu ska jag skriva en ny blogg, bara för att separera den härliga midsommaren med mina veckor i Vadstena!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0