Mot Knypplingland!

Ser fram emot 12 knyppeldagar här i Vadstena! Idag har jag bara anlänt egentligen, och packat upp. Men på vägen mellan Mantorp och Skänninge hittade jag ett linfält som jag var tvungen att stanna till vid och beskåda/bestjäla:



Linfälten kan ju se ut som vatten ibland när man kommer körandes på motorvägen, men det är altså denna lilla fina blåa blomma som gör effekten:

                           

Jag stod och tittade en stund, sen snodde jag med mig ett par plantor. Provar nu att torka hälften och pressa hälften, vi får se om det blir nåt. Av linet spinner man alltså bland annat knyppelgarn, därav denna lilla utläggning :O)

När jag fått mitt rum och plockat in allt, hängt några linblommor på tork och lagt några i press under en knyppeldyna, rusade jag upp till Konsum. Man vet aldrig när de stänger en söndag i en liten stad, men här var det öppet till kl 23.00. Köpte frukost och lunch till imorgon, sen gick jag förbi pizzeria Venezia och åt en pizza. Det gjorde jag första gången när jag var här för två år sen, och så förra året... så nu har det härmed blivit en tradition och en uppstart på knyppelveckan/veckorna i Vadstena!


Ciao-ciao                                                              Pizzeria Venezia

I förmiddags satt jag i solen med Janne och Jens.... det straffar sig nu. Jag är rödögd, rödnäst, rödkindad och har huvudvärk... men värst är nog att jag har ont i halsen oxå. Det andra lär ge sig till imorgon ... men halsen? Jag ska gå och knyta mig nu, läsa lite om knypplingens historia och hoppas sova bort eventuellt sjukdomskit, det har jag INTE tid med nu!

Så godnatt, kära vänner. Ser fram emot att få ge er en massa rafflande insiderinfo från spännande knypplarveckor i Knypplingland!

Kommentarer
Postat av: finkan

hoppas du får en härlig tid i Knypplingland :)

2011-06-26 @ 22:03:57
URL: http://finkan.blogspot.com/
Postat av: Snurran

Håller tummar och tår för att du får vara pigg och frisk! kram

2011-06-26 @ 22:58:54
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Marianne

Ha det så jättebra. Håller tummarna för att du inte ska bli sjuk. Kram

2011-06-28 @ 09:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0