Paraplybäraren

Har inte kommit så långt idag... Vaknade 10i9 och alla djur sov. Bekki är ledig idag och Janne stack till jobbet vid 6-tiden, fler bor inte hemma f.n. Bamsenaden blev inte särskilt lång i duggregnet... jag tog med paraplyt men använde det inte ... och när jag stod och pratade med en kvinna (som jag brukar möta med hund) som stod och rökte på sin balkong, hoppade Bamse upp och tog mitt paraply... och bar det hela vägen hem:



Paraplyet var lite tungt så han fick lägga ner det och ta nytt tag... men när han väl fått greppet så gick det bra. Jag bytte paraplyet mot ett tuggben när han kom hem för då ville han slita sönder sitt "byte". 

Hade inte med mig kameran i regnet, men mobilbilderna blev bra när jag inte använde zoomen!

En bild från Aftonbladet fick mig att fälla en tår nu på morgonen. En 22-årig brud som blir övergiven på bröllopsdagen och fångas in av en städare när hon hoppar ut från ett fönster... Vad är det för fel på vissa karlar???


Kommentarer
Postat av: Snurran

Tur att det fanns vettiga karlar i närheten som kunde rädda henne :-/

2011-05-19 @ 18:21:57
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0