Alla själars dag

Efter morgonrutinerna slappade Bamse och jag i soffan ett par timmar. Tänkte plöja igenom lite filmer jag spelat in på boxen, men det blev bara "Kampen om Sydafrika"... som jag vill se om för den var så bra. Under tiden stickade jag klart Justins tröja. Bara att sy ihop den kvar.


                                                 

Sen tog Bamse och jag en lång promenad i skogen. Han är ju lättlärd och nu fick jag för mig att vi skulle träna lite. Jag vet ju inte vad man ska träna med en hund, men jag vet att det finns hundar som hoppar upp på vissa stenar i vår skog och väntar in matte/husse, då får de godis. Så jag lärde Bamse att "hopp upp på stenen/grenen". Han fattade direkt och det blev många "hopp upp..." och en hel del godis. Han avslutade med en törstsläckare i bäcken.



Det är så kul när vi jobbar tillsammans så där. På kvällspromenaden sen gick vi igenom alla kommandon han kan och faktum är att när vi ägnar oss åt lite sånt på promenaderna blir han mindre skällig. Jag ska nog anmäla oss till rallylydnad i vår! Han är smart och behöver utmaning!

Slängde i mig lite sen lunch och åkte till Hornbach där jag mötte upp Janne. Vi köpte akvariebaksidor till glasterrariet. Vi tittade oxå på nya glasterrarier och när vi räknade på priset med lyse, och annat material så blev det mycket billigare än det jag skulle behöva betala för "lådan". Nu är den affären över och jag kan se fram emot att Janne engagerat sig så mycket i terrariet, att han kollat runt och följde nu med mig till Hornbach som har en hel avdelning med akvaristik. På kvällen limmade Janne fast baksidorna och jag ser fram emot att få publicera ett foto här när Esmeralda flyttat in i sitt nya fina hem!

Från Hornbach styrde jag återigen kosan mot Skogskyrkogården, denna gång för att möta upp Monica och "hennes nya husdjur" ...som hon kallar den nya pojkvännen. Vi möttes för att först gå upp till minneslunden på kullen, sen gick vi bort till familjegraven. Mina ungar hittar dit i dagsljus, men inte i mörkret och jag har ingenting emot att åka dit flera gånger. Allhelgonahelgen är så vacker!


Minneslunden nerifrån


Minneslunden uppifrån


Änglas ljus brann så fint ännu

Sen följde de med hem på middag. Det var jättetrevligt. Bekki var lite blek om nosen, hon har börjat jobba natt på Donken på helgerna. Första passet hade varit jättekul, men hon blev ju trött framåt eftermiddagen förstås.

Idag är jag ledig från jobbet, har skjutsat Bamse till dagis och själv varit hos doktorn. Mina sköldkörtelvärden är lite låga igen så jag fick förhöjd dos Levaxin och ny provtagning om 8 veckor, annars var allt bra med natrium och kolesterol och sånt, lite lågt järnserum men inte under gränsen. Bad honom kolla min ömma höft och det föranledde en remiss till Globens drop-in-röntgen... ska försöka ta det i veckan. De ringde från terapienheten att min terapeut ff är sjuk, hon var sjuk hela förra veckan och har sjukskrivit sig hela denna vecka oxå. Blir lite orolig faktiskt för hon är nästan aldrig sjuk, hoppas bara det är nån influensa.

Nu ska jag hitta på nåt innan mammografin i em och ikonmålningen ikväll.... Sy ihop Justins tröja kanske? Hinner kanske med en film från boxen oxå?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0