Reptilexpo och Djurexpo

(Varnar ormfobiker för ormbilder längre ner i bloggen)

               
                Mitt fina olivträd tar sig. Än står den ute och är daggvåt på morgnarna.
 
Tog en lång runda med Bamse imorse. Vi fick sällskap med Zimba, Ormkärrs vackra samojed-drottning.

               

En stund efter 11.00 mötte jag upp Linnéas kompis V utanför en sporthallen i Kallhäll. Reptilexpo! Hon har fyra leopardgeckos och funderar på att skaffa en kungspyton, jag älskar ju allt vad djur heter så jag hängde gärna på. Sporthallen var som en godisbutik för reptilälskare.
 
                            
                                     
                               
                        
En rödfotad skogsköldpadda! Så sugen!!!

Efter drygt två timmar i den härliga sporthallen åkte vi vidare till Spånga och Spångas djurgymnasium. Där bjöds det på djurexpo av annat slag.


                   

                  
                     En vit påfågel!


De vita är Pekingankor.

Kom hem strax före fem och lagade mat till mig och Bekki, sen tog jag ut Bamse på en timslång promenad. 

Nu har Janne kommit hem. Hans arbetsmånad på Sanda är över och nu har han vanlig skiftgång igen. Bekki är på krogrunda med ännu en vän som fyller 18 år. Själv väntar jag på min kompis från Dalarna som missat tåget hem, så hon får sova i gästrummet.

                                    ~~~~~~~~ Livet är ett äventyr ~~~~~~~~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0