R.I.P Kautchuk 2001-2011

Jag kan inte tro att det är sant. Kautchuk skulle ju överleva mig med massor av år! Indiska Stjärnsköldpaddor kan man räkna med lever 50-70 år! Visserligen har han varit lite risig sista året men inget jag trott varit särskilt allvarligt. Jag har varit hos veterinären två gånger med honom i vintras och i somras, sista gången fick han penicillin. Den senaste veckan har jag haft i lite vitaminer i fodret och överlag har han verkat pigg efter sommaren.  Jag har svårt att ta in det... jag menar, jag ser vad som hänt! Ändå går jag och knackar på hans skal... Och nytt terrarium är beställt, kommer antagligen i slutet av denna vecka!


Kauthuck som bäbis 2001

                    
                     Kautchuk kanske sommaren 2004


I sommarhagen i somras


                              Kautchuk och Esmeralda i våras.


Begravning blir ikväll.

Kommentarer
Postat av: Snurran

Nej, usch så sorgligt :-/ kramar om

2011-10-02 @ 13:39:44
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Vivvi

Men neej, vad tråkigt att höra. :(

2011-10-02 @ 16:38:50
Postat av: Nancy Johnsson

Oj då, det förstår jag blev en chock!! Jag har ju min gamle gubbe Jo-Jo kvar än han har varit hängig till och från sen jag fick honom! Ingen vet säkert hur gammal han är men över 20 iallafall! Ibland får jag lyfta upp honom på pinnen när han inte orkar upp själv sen kan det gå bra flera dar! Har nu haft honom 8 år och han var inte i så bra skick redan då ! Så jag tar en dag i taget!! Ha det bra! Kramar till er alla!! Nancy

2011-10-03 @ 00:46:57
Postat av: Anonym

Oj då, det förstår jag blev en chock!! Jag har ju min gamle gubbe Jo-Jo kvar än han har varit hängig till och från sen jag fick honom! Ingen vet säkert hur gammal han är men över 20 iallafall! Ibland får jag lyfta upp honom på pinnen när han inte orkar upp själv sen kan det gå bra flera dar! Har nu haft honom 8 år och han var inte i så bra skick redan då ! Så jag tar en dag i taget!! Ha det bra! Kramar till er alla!! Nancy

2011-10-03 @ 00:48:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0