Som en mirakel!

Idag har jag varit med om nåt häftigt. Jag har ju mått rätt kass ett par dagar, även idag fick jag börja dagen med Alvedon när jag kom till jobbet... och så idag på terapin så berättade jag om terrariet och att jag trodde att jag kanske höll på att säcka ihop igen, men då säger terapeuten att hon inte tror på det för jag har mått så bra och så fort går det inte att bli utmattad på det sättet. Hon tror att orsaken ligger i min stora besvikelse i terrariet och de känslor hela den historien dragit upp ... och när jag började tänka på det och beskriva mina känslor så bara flög spänningarna sin kos. Jag känner mig dum, blåst och korkad som trodde att jag kunde få ett snyggt terrarium så billigt... och jag är så in i helsike förbannad över att nån tror att de ska kunna blåsa mig så nesligt. Sista ordet är inte sagt än. Zoochefen svarar inte och kassatjejen ska försöka få honom att ringa mig. Vi får se vad som händer. Nyckelbrickan och inkassobrevet kunde jag bara slänga för Mysafety skulle avregistrera mig, det var inga bekymmer alls, så den biten av fredagens ilskeattack var lätt att bli av med. Sen hade veterinären ringt på min telefonsvarare att de faxat en remiss till neurolog så kontaktar neurologen mig för en tid så Bamses skakningar blir uppkollade.

                    

Sen kunde jag glädja mig åt att en kollega tackade för att jag hade hållt ett väl förberett möte på morgonen ang Stilla Kvinnotimmar (min taskiga huvudvärk till trots), det är inte ofta man får sånt oväntat beröm!

Efter terapin åkte jag tillbaka till jobbet och jobbade vidare med administrationen kring Stilla Kvinnotimmar innan jag hämtade Bamse, tog ut honom på en kort promenad och tog bussen tillbaka till jobbet för 2,5 timmars ikonmåleri.


                            

Idag har jag blandat Titan (ett mineral) och Guld-ockra (jord) med äggula och vatten i lite olika kombinationer med gult och ultramarin och börjat måla. Det ska målas i flera lager ännu, processen går långsamt och man får en känsla för både naturfärgerna och för hur gamla tiders ikonmålare jobbade för att få ihop färgerna. Det är inte bara en konstform, det är gammal teknik med massa olika moment och kunskaper. Kanonspännande!

                    

Under tiden tog Jens min bil till besiktning och det gick igenom!!! Skönt!!!

Bamse har varit ute, Janne har kommit hem, vi ska sova nu! Alltid lika underbart att snegla på sängen så här dax!

Kommentarer
Postat av: NettAnn

Allting är ju förvisso relativt men jag tycker att 5000 för ett terrarium är FRUKTANSVÄRT mycket pengar och inte så billigt alls.Fast för mej är 5000 skitmycket ändå

2011-10-24 @ 23:53:15
URL: http://livetienparadoxx.blogspot.com/
Postat av: Snurran

Jag håller med NettAnn, det är dyrt och då tycker jag verkligen att man kan förvänta sig något alldles extra snyggt - inte en mellandstadie-produkt ;-(

2011-10-25 @ 05:12:18
URL: http://blogg.passagen.se/filijokus
Postat av: Jessika

HEJ. Delta gärna i min tävling där du kan vinna ett halsband + hemlig gåva! Reglerna är enkla: Gilla poppin på facebook (finns länk i mitt inlägg) och lämna en kommentar att du är med och tävlar :-) Hoppas du är med för gratis är gott. KRAM

2011-10-25 @ 06:54:09
URL: http://kallasjessika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0