Spännande torsdag!

Avslutade gårdagens blogg med att dagen kanske skulle bli spännande, ... och det blev den. Jag menade inte nåt särskilt med det, mest att jag skulle ha mitt första par-samtal någonsin och det behöver ju inte vara konstigare än nånting annat, men det blev röj hela dagen.

Sov illa inatt, svettades som galen. Njöt i tron att jag äntligen hamnar i klimakteriet så jag kan bli av med Mmonstret en gång för alla. Kvinnorna i min släkt har varit 40 år och strax däröver.. och jag som hållit på sen innan jag fyllde 10 håller ff på fast jag snart är 50 år. Hade det varit normala plågor hade jag inte tjafsat, antagligen inte tänkt på det, men jag kallar henne Mmonstret av två skäl. Dels att hon betyder hinkvis, dels att hon är så oberäknelig, hon kommer när jag minst vill... ofta flera dagar för tidigt, tex dagen före vi skulle ut på --> vandringen i Sinai <-- eller på varenda sol-och badresa vi gjort de sista åren. Det innebär allt från 2-5 veckors intervaller! Alltid måste man vara beredd! Och har man tur att vara utan henne när man åker iväg så gäller det att bada fort som attan, för sen är det kört. Hälsar hon på precis innan man åker brukar hon vilja stanna till man åker hem. Lika troget som ovälkommet sällskap!

Småpulade lite på jobbet tills mitt par kom. Samtalet var på engelska vilket var en skoj utmaning. Upptäckte ett stort hål i mina brallor så jag fick lubba ut på lunchen och köpa nya. Jag har bara ett par för jag tror hela tiden att jag ska tappa vikt så jag kan köpa en mindre storlek. Det är inte första gången jag får panik-köpa brallor och det är inte så bra, det blir ganska konstiga byxx ibland. Nu fick man rabatt på Lindex, handla för 400 och få 100 kr rabatt. Jag köpte ett par toppar oxå så 800kr blev 600kr. Topparna är jag nöjd med :O)

                                       

Efter lunch hade jag erbjudit mig att ta Filtklubben då ordinarie diakon vabbade. Det passade jättebra för dels har jag tänkt hälsa på dem sen i höstas, dels hade jag inte Öppet Kapell idag, dels hade jag en --> rykande färsk andakt som handlade om ökenvandringen <--, den jag höll på caféet igår kunde jag återanvända nu. Dessutom kom den diakonstudent som jag är kontaktperson för, hon skriver sin fältstudie i vår församling. Hon kommer från Egypten så det blev lite extra kul. Men innan jag skulle gå in på Filtklubben... vem dyker upp? Mmonstret förstås. Hon försvann för en vecka sen efter att ha gjort mig sällskap 6 dagar av 8 i Egypten, och några dagar hemma oxå.. nu är hon tillbaka! Kunde jag så skulle jag slita livmodern ur mig, men jag når ju inte upp! Jag blir GAAAALEN! Och inte nån liten försynt hint om att "nu tänkte jag hälsa på" utan SPLASCH bara. Bara att glädjas åt att man har svarta brallor och sen försöka svabba så man kan sitta på en stol ett par timmar utan att lämna förargliga spår! Tack och lov att jag aldrig går utan skydd i väskan. Sen hade jag samtal med "min" student.

Hämtade Bamse kvart i sex, hungrig som en gnu gladdes jag åt de två Wallenbergare som blev kvar från igår. De skulle blivit lunchlåda till imorgon men nu slukade jag dem glupskt i sällskap med ägg och körsbärstomater. Förhörde mig om Bekkis stora kväll, studentskivan igår. Den hade varit jättelyckad med ett stort undantag. Så trist! Hon har ju sett fram emot den så länge och lagt ner mycket tid, energi och pengar på den, hon var så himla fin när hon gick iväg. Så tråkigt!!!



Men mina ungar är inte bara vackra, de är kloka oxå. Jag är stolt över hur Bekki tacklar det!

Nu tänkte jag visa mina grodäggsbebisar jag har till låns på köksbordet!


Måndag

                               
                                 Tisdag


Onsdag

                         
                           Torsdag

Livets under i superspeed!

Jag tyckte jag hörde Jens röst... Han har mekat bromsar med sin pappa... det kanske vankas glass på övervången? Jag springer upp och kollar :O)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0