Valborg

Bloggen funkar igen. Den hade hamnat i nåt spamfilter så jag får vara noggrannare med hur jag länkar och lånar tecknade bilder från internet.

Det blev inget jobb idag, jag tog ledigt, jag ringde vxl och fick höra att minst två andra kollegor jobbade vilket räckte mer än väl. Bekki försvann igårkväll efter ett småtjafs och ... ja, behöver jag säga nåt mer. Hon återfanns imorse iaf och jag tar kompledigt utöver de samtal jag ringde i arbetets tjänst. Hamnar nog på minus nu men det brukar jag snabbt ta igen. Och Linnéa med småflickor kom för att äta lunch med Bekki. Men jag var ju oxå hemma, som sagt. Vilket inte betydde nåt egentligen, tror jag. Linnéa med familj och jag hade tänkte fira Valborg ihop, en himla fin tradition sen förra året (utan förpliktelser för framtiden)

Det blev en härlig dag. Beställde tid hos veterinären för vingklippning av Ragnar (så han kan vara ute lös) och näbbslipning av Esmeralda. Hennes överläpp växer till varje vinter, det är en defekt hon har. Idag fick hon komma ut för första gången och beta själv.


Esmeralda på grönbete

                        
                          Linnéa och Thyra rider på ponnyn, en övning inför kvällen


Här rider hela gänget på ponnyn (Thyras fantasi)


I kön till ponnyridningen                      Bamse fick sitta i vagnen. Han var skiträdd
                                                         för hästarna

                 
                  Mor och hennes syster i kön till ponnyridningen, men de fick inte rida!
                  Ponnyridningen var GRATIS!!!



Thyra:



Ängla:


Mommos duktiga tjejer! Och Ängla som vanligt vill rida "den stora hästen"!


    
I väntan på elden..


NU kommer fackeltåget!


                     

                       

När barn och barnbarn åkt hem letade jag reda på (och det var inte så svårt) på partytältet som mitt jobb satt upp. De hade köpt en billig skinnsoffa för ändamålet, samt tänt två små eldar utanför. Där bjöds på kaffe/the och frukt samt sällskap. Jag sjönk ner i soffan med Bamse i knät och där satt vi nästan 1,5 timme innan jag segade mig hemåt. Bamse var jättetrött!!! Först och främst allt partajande hemma, sen folk, hästar och eld... och ... ja, han har varit duktig!

            

Nu ska väl jag oxå krypa ner...

                                  

Kommentarer
Postat av: bella

om man låna bilder på nätet så måste man oftast skriva vart dem kommer ifrån tex lånad av googel eller ifrån min sida.

Det roliga är du får ta kort och filma vem du vill men ta en bild är typ olagligt att låna utan lov.

det värsta är att dem som äger bilderna kan anmäla en och det är inga fina böter man får hörde att en kille fick betala över 100000kr för att han hade tagit en bild



//puzzzzzzz

2012-05-01 @ 19:09:28
URL: http://vaniljmousse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0