Hej och hå, farbror blå

Dagarna rusar. Igår mötesdag, förmiddagen innehöll en lång föreläsning om religionsteologi som var bra och pedagogiskt upplagd. Hade samtal på eftermiddagen och sen möte. Kom från jobbet vid halv fem-tiden, hem och fixa tacos och iväg till knypplingen. Stärkte den andra versionen av "tre bottnar" och började på "vasen".


      
       "Vasen" knypplas i nätbotten.

Idag hade jag tänkt åka upp till kapellet redan på morgonen, men jag tänkte i mitt stilla sinne att jag kan lika gärna jobba en stund hemma. Jag skulle ju ändå bara måla porslinsmuggarna och klippa ut filthjärtan och det behövde jag inte finnas på jobbet för att göra, fördelen med att jobba hemma med det var att jag slapp släpa grejerna till kapellet, sen hem igen. Det tog förstås längre tid än jag trodde, men är rätt nöjd med resultatet.



Det syns väl vilken som är min mugg :O) Snodde idén från en av utställningsmuggarna på Panduro. De andra hittade jag på själv. Syftet är bara att inspirera till att göra sin egen mugg (på StillaQ)


                                  
Att klippa ut 25 hjärtan i dubbel filt tog tid...

Slängde i mig lunchlådan och åkte till kapellet. Idag var det Salongskvintetten som underhöll och det blev mycket uppskattat. En nostalgitripp från visa till operett!

                       

En av mina grannar kom till caféet, hon har varit med en gång förut, så jag bjöd hem henne på fiskgryta. Har knappt sett henne sen vi besökte henne i Rättvik i somras.

Och nu då? Bamsenad och säng känns det som!
                                                               

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0