Nattsudd i kurslokalen!

Det blev en lång dag! Började med lektion kl 9.00, lunch 12 då jag och en knyppelkompis gick till Svenska Spetsars affär och köpte nålar och linnetyg till montering... mellanlandning på pizzerian och sen åter till kurslokalen trots att kursen tagit helgledigt. Men knypplerskor är flitiga damer (och ibland en och annan herre, dock inte i år) så trots att vi var lärarlösa på eftermiddagen var kurslokalerna fulla. Jag och två knyppelkompisar lämnade salen kvart i 11 ikväll som sista kvinns. Kursmålen är tuffa och 8 timmar om dagen räcker inte iallafall inte för mig att hinna igenom knypplingarna till fullo. Men det är fantastiskt att få sitta och snöa in på ett intresse så här. Man pratar vridningar och garn, mönster och tekniker på alla möjliga längder och bredder och ikväll har fnittret ekat i det före detta mentalsjukhuset som nu är kurslokal för allsköns konsthantverk, från slöjd till musik.
 
Snödroppen som hörnspets
 
Idag har jag knypplat av Snödroppen som ska monteras på linnet jag köpte på lunchen, men det får vänta till nästa vecka så jag får vägledning i hur denna spindeltrådstunna spets ska monteras på lika spindeltrådstunn linnebatist. Istället satte jag upp Latmasken som ingår som slutmoment i analysen och den hann jag klart ikväll... men jag vågade inte ta den av dynan ikväll för jag var för trött i huvudet så det får vänta till imorgonbitti! Kunde inte ens bestämma mig för om jag ska knyppla av den eller knyta av den...
 
Från analys till färdigknypplad spets. Kul och nyttig kunskap i knypplandet.
 
Kvällen är sen, nacken låter som ett grusat kugghjul och handlederna värker. Ipren börjar snart verka... imorgon är ännu en dag full av möjligheter som väntar runt hörnet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0