Hundkalas blir det inte :O(

Gårdagen innebar mindre TV-tittande än jag tänkt. Hann se "Dox: Home" som jag spelade in för 1,5 år sen och som jag sett en gång men ville se om, nu blev det av, sen raderade jag den. Efter promenad no2 var jag lite piggare så jag rostade blodpudding till Bamse och gjorde en sockerkaka med äpplen som började bli dåliga. Det var bra att ha till hands idag för det lilla som finns kvar i kyl och frys passar inte den här krassliga tanten, så det blev sockerkaka med mjölk till lunch.

                            

Kvällen tillbringade jag med virkningen och "Morden i Midsomer". Janne var helt slut efter jobbet så Bamse fick jag ta ut själv. Det går ganska bra så länge jag inte ökar på stegen för då kommer hostan som är för j-lig!
 
Idag fyller Bamse 2 år. Det kommer vi inte att fira, men han ska få med sig kycklingkorv till dagis som han kan bjuda kompisarna på. Vi var ute över en timme i morse. Dels tar det så lång tid att gå i den backiga skogen, dels träffade vi en söt labradortik som Bamse kunde springa lite med. Hennes matte hade lunginflammation så vi stod och beklagade oss över våra sjukdomar. Men har man hund så måste man ju ut! Bamse har varit väldigt trött den här helgen, men så har han fått mycket tid att "läsa tidningen" oxå, dvs nosa på alla spännande fläckar vilket gör att han antagligen har full koll på Hagsätras alla hundar. Både igår och idag när vi kommit in så har han sovit och sovit och sovit. Sen har vi kört lite extra träning när han nu inte kan knalla på i nåt högre tempo. Han får gå fot, leta godis i träd och försöka lista ut vilken sten jag vill att han ska hoppa upp på samt balansera på kullfallna trädgrenar. Han är jätteduktig. Och så får han leka i bäcken. Han blir ju ändå så skitig att han måste duscha efter varje promenad så...




Just nu  känns det som om jag överansträngt mig. Jag tvingade mig själv att vika tvättberget och efter det kan jag inte sluta hosta. Dessutom kom Mmonstret på besök... det innebär att hon passligt kommer att hänga med på ökenvandringen oxå... hur i hela friden jag nu ska fixa det! Det blir väl överdosering av Cyklokapron/Tranon eller nåt för elda upp blöjor går ju inte!

Sen har jag anmält mig till en två-årig mastersutbildning på helfart i höst. Den tänker jag INTE gå, men jag vill kolla hur mycket min fil. mag är värd poängmässigt, om jag får tillgodoräkna mig poäng för den. Det kan vara bra att veta omutifallatt jag skulle vilja gå vidare sen.

Ska nog koka en balja thé för snart är det dax för Bamsenad igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0