Påsk på torget

Det har varit en ganska hattig dag. Hann bara vara på jobbet en timme innan det var dax att ge mig av till terapin. Den timmen ägnade jag åt att sortera uppkomna pappershögar i viktigt, mindre viktigt och bråttom. På vägen hem från terapin träffade jag en ungdomskompis som jag fick sällskap med tillbaka till jobbet. Sen hade jag en timme på mig att småfixa, äta lunch och åka till Hagsätra.

               

Vi blev fler än vanligt på caféet, ämnet drog folk. Föreläsaren var min lärare från Ersta Sköndal Högskola och jag tyckte hon var bra, men själv upplevde hon att det blev rörigt och i publiken fanns allt från en som höll på att somna till några som ställde följfrågor och gav sin åsikt på saker och ting. Det är svårt att lägga sig på en nivå där alla är med och kanske i synnerhet i ett sånt här ämne som väcker känslor oxå. 



När cafégästerna gått kokade vi kaffe och dukade en vagn som vi drog ut på torget. Vi var två anställda och två frivilliga som bjöd på kaffe, thé och chokladägg och delade ut påskens program till förbipasserande. Det var riktigt roligt. När broshyrerna och godiset var slut körde vi upp vagnen igen och plockade undan. Jag körde hem Su efter att ha varit på zoo och köpt fågelfrö. När jag kom hem hade Janne lagat middag, färsk lax! Mums! Och så glass på det.

Förkylningen går i vågor. Ibland täpper det igen men jag mår inte direkt dåligt. Är mest orolig för hur flygresan ska gå om det inte släpper i bihålorna...

TV en liten stund och sen Bamsenad. Tidiga kvällar är ett måste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0