Tjejkväll med tema:

                                 

BH ... eller bröst, vilket man nu föredrar. Su skulle hålla en föreläsning om BHns historia men hennes dator hade pajat så hon hade inte kunnat inhämta den info som hon ville ha. Men det gjorde inte så mycket för syrran berättade (som vanligt) proffsigt om hur man ska tänka när man provar ut och köper BH. Su hade (som vanligt) lagat suveränt god mat. Hon är jätteduktig och gör allt själv från grunden, allt från att rosta rostbiff, grava lax, potatissallad och chokladmousse.

Men innan dess kom min konfa-kamrat hit. Vi har inte setts på flera år så det var jättekul! Vi bubblade speedat men han förstås inte med allt som hänt sen sist. Innan vi åkte gick vi ner till kärret på en extra Bamsenad och tittade på grodorna igen. Såg de första på eftermiddagspromenaden och nu var det andra gången.


Ett kärlekspar som parar sig ovanför det kalla vattnet

                            
                              En liten sötnos tittar upp i mitten av bilden

Dessutom fick jag en fin liten St. Paula. Jag är urdålig på värdinnegåvor... undrar egentligen varför jag ff blir bortbjuden när jag är en så dålig gäst. Men jag blev förstås själv jätteglad för blomman, en av mina favoriter!



Vi bröt upp vid 23.00. Kompisen körde mig hem, vi hade samåkt dit. En jättekul kväll med nya och gamla bekantskaper. Nu har jag varit ute med Bamse och är lite för upptriggad för att somna riktigt än, men jag tror att en stund på spikmattan kan åtgärda det. Det är ju, trots allt, en dag imorgon oxå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0