Guggelutts 50-årskalas

Det är nu snart ett halvår sen jag fyllde 50 år, vilket jag avstod att fira stort av flera skäl. För ett halvår sen stod vi mitt i flyttbestyr, det var vinter och kallt samt så är vi rätt trångbodda så vi firade smått, men i helgen tog vi hit alla barn med respektive samt barnbarn och hundar och det var så kul. Ett tag såg det ut som vi skulle få ställa in pga vädret, men vi löste det genom att duka i en av de halvfärdiga bodarna. Bella med familj kunde sova på madrasser på golvet i ena boden, Jens och Sandra i den andra, Linnéa med familj i sin husvagn, Monica och Arto fick trångt i "gästrummet" och Bekki sov i soffan.
 
Linnéa var visst lite tveksam till hur jag såg på kalaset när hon publicerade denna bitstrip... men det hade hon inte behövt vara. Visst är vi många och visst har vi trångt, men alla tar det som det är och det är så skönt att veta.
 
Nyskriven låt
 
The Rockstars!
 
Vi hade ett IFO på besök
 
Bustroll
 
Vissa är linslusar, andra inte ...
 
 
Vi hade ändå hyfsad tur med vädret, det regnade periodvis och blev lite lerigt, men det gjorde inget. Humöret låg på topp.
 
 
Alla sov över och vi åt frukost och lunch i omgångar. Mellan 10 -15 åkte alla hem... och vad tyst det blev!!! Resten av dagen hade jag svårt att företa mig något. Jag älskar att ha min stora galna familj runt mig. Jag fick en liten bild-bok som heter "Gunillas resa" som döttrarna totat ihop och som jag tittat flera gånger i. Korgen med spa-produkter står ännu ouppackad som en prydnad och de lysande fjärilarna tror jag får förbli ouppackade till min handarbetsbod är klar, då vill jag ha dem i ett av pelarfönstren i nån fin blomma.
 
 
Jag lyckades koka ihop en köttfärssås till kvällsmat och somnade sen gott i soffan till "Miss Marple"...
 
Monicas sammanfattning
 
Bellas sammanfattning

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0