Värsta intensiva tisdan!

Gick upp extra tidigt imorse för att slippa stressa. Brakade in på jobbet strax före nio, hälsade på nya diakonen och rusade sen på möte angående julblommorna. Sen hann jag prata lite med nya diakonen innan det var dags före informationsmöte med Majblomman. De gör ett fantastiskt arbete som jag gärna slår ett slag för. Barn som säljer majblommor till förmån för andra barn. De får själva 10 % samt 10 % till skolan/klubben/föreningen de säljer för... och så går vinsterna till föreningen Majblomman som i sin tur delar ut pengarna till barn i familjer som inte har så stora inkomster och som ansöker om skridskor, fotbollsavgifter, vinterkläder eller vad det är de behöver. Vi använder ofta Majblomman när vi söker ekonomisk hjälp till barnfamiljer.
 
                          
 
Sen lunchade jag med nya diakonen, vi sprang tillbaka till kyrkan för lunchmässa och därefter personalmöte. Sen hade jag ca 30 minuter på mig att ringa och fixa ett fondärende, kolla mail och packa ihop mina saker innan sorgegruppen. Fem i sex hämtade jag Bamse från dagis och åkte hem.
 
Ikväll har jag "roat" mig med att försöka tyda vårens schema i mastersutbildningen. Det går inte. Det finns inte en kurs som har rätt sifferkombinationer när jag jämför min studieplan med vårens schema. Jag har letat i gamla mail för att hitta mailet där jag fått godkänt att jag får tillgodoräkna mig min magisteruppsats. Nu har jag skickat det för tredje gången. Kanske löser sig allt imorgon?
 
Nu blir det dagens sista Bamsenad och därefter kudden!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0