Helande

Underbar kväll igår. Zonterapi och sushi hos bästisen. Jag har kommit till det stadiet att jag behöver göra annat än att gå hemma. Det har varit rätt skönt tills nu. Visst hade jag gärna haft ett jobb för länge sen, men nu börjar det bli så där påtagligt jobbigt. Nu under sommaren är det ju störtskönt att vara ledig, men sen i augusti/september finns det liksom inget. Jo, utbildningen i Oslo och förhoppningsvis Knypplingsakademin, men det är ju mer tidsfördriv. Jaja, inte värt att klaga. Sällan är det ju lagom utan oftast är det för mycket eller för litet.
 
Igår var det skönt att komma hemifrån några timmar och spendera dem hos den kompis jag haft allra längst, snart 40 år! Sushi är aldrig fel, Bamse trivs hos henne, goda samtal och härlig zonterapi.
 

Idag har jag varit på healing. Hon gick igenom mina chakran, drog igång friska flöden genom mina stopp och tände en sol i Solar Plexus. Jag blev periodvis väldigt yr och det ska vara tecken på att flödet går igång i kroppen. Efteråt kände jag mig avspänd och lugn. En mycket intressant upplevelse.
 
Hemma hade Janne lagt isolering och golvskivorna i min handarbetsbod-to-be samt rest en vägg. Jag trodde jag skulle hjälpa till men han hade hunnit klart när jag kom hem. Det känns som det går fort nu. Sen åkte han till jobbet.
 
 
Eftermiddagen har jag tillbringat i Strängnäs med en vän och Bamse. Glass, kaffe och goda samtal i hamnen samt en promenad där jag faktiskt slängde ner Bamse delvis i Mälaren. Han mår inte så bra i värmen och trimmaren jag fått rekommenderad hade inte tider för hundklippning förrän i november... Då vill jag nog att Bamse ska ha sin päls. När jag kom hem duschade jag honom svalt, tog ut Ragnar igen samt Esmeralda som är riktigt pigg i värmen, sen gick jag in till grannen och hjälpte henne få igång sin nya mobiltelefon.
 
Kvällen har jag tillbringat med en bok i paviljongen, plockat hallon och vattnat alla krukor och buskar/träd. Det finns alltid nåt att göra om man vill, men att göra något med mening verkar svårare. Slutgnällt för idag!
 

Bamse är rastad och myggen har fått sitt. Får fundera ut en fortsättning på kvällen medan jag väntar på Janne som kommer hem från jobbet runt midnatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0