Djurvård, energi, balett och 40 mil i kroppen

Två ganska intensiva dagar.
 
Nu har vi haft Prinsessan Meija i ett år
 
Igår ägnade jag tid åt akvarierna och terrariet. Esmeralda fick helrent och fint, akvariet och kupan veckovård plus at jag ägnade en timme åt att borsta i Bamses päls. Det är så mycket underull som släpper nu. På kvällen åkte jag och grannen till andra föreläsningen hos Energihälsan och igår handlade det om stress och dess påverkan på oss, både fysiskt och psykiskt.
 
                              
 
Idag gick jag upp halv åtta och gjorde mig i ordning. Efter morgonsysslor och Bamsenad tog jag med Bamse i bilen och for iväg. Första anhalt efter ca 10 mil var Hagsätra zoo där jag bunkrade upp med fågel- och sköldpaddsmat. De kan ta in på Djurmagazinet härnere, men det tar nån vecka att få hem det och jag var ack så sent ute denna gång, så jag ringde Hagsätra zoo eftersom jag ändå skulle ut och åka långt idag.
 
Nästa anhalt och ca 10 mil till var mina föräldrar på Rådmansö. Vi hade några trevliga timmar tillsammans. mamma och jag gick ut en promenad med hundarna och sedan bjöd jag dem på lunch i Görla. Pappa fyllde år i början av maj och i söndags var det ju Mors Dag så istället för presenter...
 
Hagge
 
Bamse
 
Indra
 
Tredje anhalten och ytterligare 10 mil var Jakobsberg där Thyra hade balettavslutning. Det var inte som jag trott, att vi skulle sitta på bänkar/stolar och titta på.. Nehej du! Vi fick vara med och hoppa, snurra, skutta och härja i god ordning med fyraåringarna som gått på balett hela våren. Det var faktiskt jätteroligt!
 
Flickorna fick varsin bukett. Ängla hade köravslutning i söndags som jag inte kunde gå på, Meija fyllde ett år igår och så Thyra som hade balettavslutning ikväll.
 
Bilderna är avsiktligt suddade
 
Till sist ca 10 mil hem. Janne bjöd på varmkorv till middag... nu ska jag diska och lägga mig, är riktigt skönt trött!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0