Thank God it´s Monday!

Fy vilken trist helg! Fredagen var underbar och igår höll jag igång... men idag...bläh säger jag bara! Vaknade med en lätt ångest. Janne är bortrest så ingen fanns att prata med. Masade mig upp efter en stund och gjorde frukost. Segt, segt, segt...! Tog ut Bamse och Ragnar på promenad, men jag får ju inte gå så långt än, och det kan jag inte heller. Ökar på promenaderna med några meter varje dag och foten känns riktigt bra så länge jag inte överanstränger den.
 
 
Satt med pojkarna nere vid bodarna en stund och funderade över vad i hela friden jag skulle hitta på. Jag tog upp grabbarna på altanen, borstade Bamse och rensade sen ut ogräs och gamla blommor ur de stora krukorna, krattade mer löv. Eken släpper små grenar med två till sex löv och alla dessa små pinnar mår inte gräsklipparen bra av, därför detta eviga krattande... Gick in och gjorde lunch samt en lunchlåda till imorgon, gick ut med Bamse och satte mig sen i glaspaviljongen och läste igenom alla Strengnäs-tidningar vi fått av grannen under veckan. Gjorde rent hos Ragnar. Satt sen en stund i glaspaviljongen med Bamse i knät och tittade på regnet som börjat falla...  Sen gick jag in och gjorde middag samt två matlådor... gick ut med Bamse när regnet höll upp en stund och sen disken...
 
För sent kom jag på att jag kunde ju sätta upp en spets. Jag messade knyppelläraren och frågade om vi hade nån särskild kursgång i höst. Han lovade att till kvällen skicka en kursgång i finknyppling. Jag gjorde den första förra hösten och i somras gick jag finknyppling i Vadstena.
 
 
Nu har Janne messat att han ska ta ett kvällsdopp med två holländska damer... medan jag får sätta mig vid TVn och vänta på att det blir läggdax...
 
Åh, vad skönt att det är måndag imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0