Vilken helg!

Igår började jag glatt skriva blogg och hade några småsaker på min agenda. Förbereda styrelsemötet för Knyppelpinnarna, redigera projektbeskrivningen som ska skickas till Oslo i veckan och spola på metalltråd jag lånat av en Knyppelpinnarna-medlem. Men hela dagen fick jag gå ut med Bamse i täta intervaller och tillslut kändes det som jag engagerat mina närmsta grannar i diarréandet för jag fick koltabletter av bonden och hans fru var över och pratade en god stund. Närmsta grannen passade på att köpa mer koltabletter när hon var på apoteket...
 
 
... men tillslut ringde jag Bagarmossens djursjukhus, som var fullbokade, och Roslagstulls djurklinik, vilka hänvisade till Strömsholm och när de sa att jag borde komma in eftersom han spytt och haft diarré i 1,5 dygn och riskerade uttorkning... jag då blev jag ännu oroligare. Jag packade metalltråd och pinnar, broderi, ett rör Pringles, en förpackning marsipanbröd som Janne av nån anledning köpt hem och fyllde på en flaska vatten. Sen åkte vi. Jag hade fått besked om att det var flera timmars väntetid men vi var redan inskrivna per telefon.
 
 
Kvällen tillbringades i Strömsholms djursjukhus infektionsavdelnings väntrum. Bamse blev undersökt, röntgad och fick kanyl. Jag spolade på metallpinnarna och broderade, rastade honom ett par gånger och fick tvätta hans tuss i handfatet. Tur att det fanns gott om pappershanddukar och desinfektion att tillgå. Tillslut bestämdes det att han skulle få stanna för observation och få dropp.
 
 
Vid midnatt svängde jag av vid Mcdonalds i Eskilstuna med det var 30 pers i kö så jag åkte hem och gjorde äggstanning. Pringles och marsipanbröd var ingen hit till middag men det var allt jag hade att tillgå på kort varsel.
 
Efter sex timmars sömn (13 timmar på tre dygn) så ringde klockan. Det gick fort att göra mig klar. Strax före 10 svängde jag in på Kallhälls centrumparkering, rev av styrelsemötet med Knyppelpinnarna på dryga timmen och sen medlemsinfo inför sommaren och hösten. Jag berättade att jag skulle åka tidigare, men inte före alla som ville prata med mig fått chansen (jag är ju ordförande i föreningen) eftersom jag troligen skulle hämta min sjuka vovve från sjukhuset efter det att jag hjälpt dottern att köpa spjälsäng.
 
Strax efter ett satt jag i bilen och ringde. De ville göra ett ultraljud på Bamses spända mage och sen skulle veterinären ringa. Jag hämtade upp Monica och Arto och vi åkte till Barkaby där vi började med att gå på Pizza Hut. Min mathållning är hemsk och jag har jätteont i magen, men just nu är det så här! Veterinären ringde och berättade att det ser ut att vara nåt stopp i tarmen, "en främmande kropp", och ville låta honom stanna ett dygn till för observation och nya prover samt nytt ultraljud imorgon. Jag välkomnade beskedet för han har fortfarande diarréer och jag är skitorolig. På Strömsholm vet jag att han får god vård!
 
 
Det var skönt att tillbringa några timmar på IKEA. Monica och Arto köpte bebisgrejer och en bäddsoffa, jag köpte galgar och en bytta till mina knyppelpinnar, skärbräda och kompletterade våra glas. Mamma ringde och vi diskuterar pappas 80-årsfest som vi ska hålla i nästa helg. Den närmsta framtiden är inte långtråkig s.a.s!
 
Monica är så svullen. Två veckor kvar till bf!
 
Gulligt trappräcke!
 
Vi kom typ sist ur varuhuset. Inga problem att hitta bilen!
 
Jag körde hem ungdomarna och fortsatte hem. Nu ska jag diska och sova. Är så trött! Må morgondagen ge bra besked!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0