Två upp och ett i minne

Dryga två arbetsdagar och en ledig.
 
Strax efter fem la jag ner onsdagens arbete, då hade jag skrivit, mailat och ringt färdigt. Torsdagens förmiddagsbesök ringde återbud så det blev ett internt möte istället, sen mailing från en kollegas dator då min packat ihop och IT-avdelningen var på konferens. Härlig lunch med en vän och kollega från min förra arbetsplats med kina/sushi-buffé, planering inför kvällen, hembesök, hämta Bamse på dagis-promenera-installera honom hos svärmor, tillbaka till jobbet för att packa ihop ett par julmatskassar och kvällens Macka-Mässa-Prat. Innan jag åkte hem till svärmor igen levererade jag en av julmatkassarna vilket blev så uppskattat att jag nästan skämdes. Det är svårt att inte påverkas av att ha det så bra när andra inte har det, tycker jag.
 
 
Fredagen började med besök klockan nio, sen julbordsresa. I år gick bussen norrut, till Djurby gård. Ett litet familjeföretag som bara tar emot bokade grupper och har hemlagat, närodlat och vilt från trakten. Far och ena dottern jagade så älg, vildsvin och hjort var från närområdet.
 
 
Resan fortsatte till Örsundsbro där vi fick chans att handla julklappar på Iittala outlet i Örsundsbro ...
 
 
... och avslutning med andakt i Giresta kyrka.
 

Vi anlände jobbet strax efter sex och jag hämtade Bamse vid halv sju. Hemma strax före åtta och Janne hade gjort heta räkor. Litegrann gick ner i min julbordsstinna mage...
 
Idag har jag i princip inte gjort någonting. Jag ställde in dagens ikonmålarlördag för ett par dagar sen för jag är sliten nu. Denna helg ska jag inte göra något mer än det allra nödvändigaste...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0