Jo-jo

Idag har jag farit som en jojo mellan Strängnäs och hemma. Halv 9 i morse satt jag på VC för en inbokad tid med min läkare. Med mig hade jag mina prydliga excel-ark med alla blodtryck, puls och vikter jag tagit under två månader. Visserligen är det en månad sen jag slutade men det viktiga var just att mäta undertrycket under två månader för att se om jag behöver blodtrycksmedicin... Det behöver jag. Och det fick jag. Nu har han utarbetat en plan för mig och som han vill att jag samarbetar... jag har gått ner nästan 4 kg sen förra besöket men ska gå ner 100-500 gr i veckan tills jag väger 70 kilo och jag ska fortsätta ta blodtrycket ett par gånger i veckan tills undertrycket ligger på 80, eller kanske 70. Blodtrycket ska ner för han vill inte att jag får stroke, det vore ett misslyckande för honom som läkare (haha, han flinade när jag sa att det vore nog ett stort misslyckande för mig också). Viktminskningen ska ske under en 3 årsperiod men blodtrycket ska ner fortare än så. Nu ska jag trappa in en medicin under fyra veckor och han ringer om två för att höra sig för hur det går, återbesök om 8 veckor. Han är både sträng och rar, bäst att lyda. En remiss till dietist har han skickat iväg också eftersom njurarna fäller ut protein och det är inte så bra. Jag tänker tro på honom när han säger att om jag gör det jag ska kommer jag både tappa vikt, kunna minska på Levaxinet och kanske helt sluta med blodtrycksmedicinen. För en chans till den hälsovinsten följer jag mer än gärna hans råd.
 
 
Åkte hem och jobbade en stund. Hade meddelanden på telsvar och så blev det en del annat ringade och mailande. Statistik-blanketten hann jag inte skriva innan det var dags att åka till healern. Andra resan in till Strängnäs. Idag fick hon besök av en ande som kan ha varit min morfar. Intressant. Det hon får till sig fascinerar mig. Men hon får igång energiflödena och värken minskar så andarna får jag ta på köpet. Allt för hälsan! Sen åkte jag och handlade!
 
 
Lagade middag och sen var det knypplingsdax. Tredje resan in till Strängnäs. Som vanligt en trevlig kväll på ABF med skrattanfall och diskussioner om att från tovade ullbollar till garntjocklek och virkade ugglor. Våra samtalsämnen är svårslagna.
 
 
Nu återstår bara sängen. Janne ska ha Bamse hemma ett par dagar för han är lös i magen och kräks. Vi misstänker de nya crispbreads som Janne köpt och Bamse tiggt till sig på morgnarna... Måtte det snabbt gå över!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0