I skolbänken mm

Dagen var så mycket roligare än gårdagen. Sov gott på St Katarinahjemmet och fick en helt ok frukost i matsalen på morgonen. Där dök oxå två av klasskamraterna upp. Vi tog sällskap till skolan. Skoldagen har handlat om ledarskap och konflikthantering bl.a.
 
 
På "hemvägen" gick jag förbi en garnaffär i Majorstuen som jag spanade in igår. Det var fullt av kvinnor inne i den som köpte garn så det verkar rätt poppis att sticka/virka här. Jag köpte tre nystan bomullsgarn och en heklenål, men vad jag ska göra får ni se imorgon om jag blir klar.
 
 
Klockan sex möttes de flesta av oss svenskstudenter upp vid Majorstuen för att gå och äta tillsammans. Det blev indiskt på Curry och Ketrchup, Kylling Korma med Taj Mahal för mig. När vi pratar klart om studierna pratade vi om bl.a slakt hur länge som helst. Intressant ämnesbyte. Men det har varit jätteskönt att inte prata terrorism!
 
 
Nu tror jag det är läggdags även om klockan inte är alltför mycket, men dagen har varit intensiv.
 
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0