Gävlar

När jag gick i mellanstadiet berättade min lärarinna om en klassresa till Gävle, och hur en av eleverna sen skrivit en uppsats om resan där denne skrev att gävlarna såg ut som vanliga människor... Det var lite kul att höra den berättelsen på bussen idag igen. En...eller flera? sannhistorier? Sällan är det ju bara en som tänker en tanke...
 
Imorse var jag på jobbet kvart över sju och kokade kaffe. Strax efter åtta åkte vi mot Gävle. Bussfika och senare en fantastisk laxlunch på Axmars brygga.
 
 
Nu vet vi att Ax kommer från kornets ax och att Mar betyder ungefär grund havsvik!
 
 
Fortsättningen blev fika vid Gefle choklad i Gallerian Nian och fin andakt med underbar orgelmusik i Heliga Trefaldighets kyrka. 
 
 
Hemfärden kändes lång, men tänkt positivt, tid för eftertanke. Jag älskar att åka buss och tåg!
 
Jens och Bamse väntade på mig vid kyrkan. Min bil, som Jens lånat över helgen, var nyvaxad.
 
Hemma - kolsvart och lugnt. Få sommarhus är befolkade så här års mitt i veckan ☺️ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0