Edwins dop

Så är familjens minsting döpt. Det kändes lite struligt ett tag då det inte gick att få kontakt med prästen, men till sist hörde han av sig, och även om han var lite oförberedd så gick allt bra. Det är tur att vi har rutin, så att säga.
 
Linnéa m. familj hade valt att hålla en dopfest av det mindre slaget, men vi blir många ändå. Så jag åkte hem till Linnéa i förväg för att hjälpa till, men hon och flickorna hade redan fixat allt så det fanns inget jobb kvar åt mig. Linnéa, Ängla, Edwin och jag åkte till kyrkan en timme tidigare för att öva "Kärleksvisan" med organisten. Hon tyckte det räckte med två gånger och det gick väl hyfsat, inte felfritt men helt ok och fyllt av kärlek. En av Linnéas halvbröder och en svägerska var faddrar.
 
Thyra fick hälla upp vattnet, Ängla torkade Edwins huvud och Meija var doktor!
 
 
Det blev verkligen en fin ceremoni och fikat efteråt var fantastiskt, med goda tårtor och kakor och trevligt umgänge.
 
Dopklänningen är ca 85 år gammal... förutom sidenbandet
 
Servetterna var ju så söööööta! Och Mattes familj hade återigen överträffat sig själva när det gällde tårtorna!
 
 
Vi är en stor härlig familj! Jag är rikt välsignad med underbara barn och barnbarn! Amen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0