Välsignade LCHF

Varför slutade jag ens? Jo, för en dietist frågade mig om den hjälpte och övertalade mig att gå över till tallriksmodellen. Visst gick jag ner några kilo först och blev superinspirerad, men kolhydraterna visade sig återigen trigga värk och ett ojämt blodsocker... och sug! ...och viktuppgång! Nu kände jag att det får vara nog och jag har tagit tag i det hela igen. På bara några dagar har värken gett sig, hungern minskat, sötsuget borta och jag räknar med att hjärnan snart vant sig oxå. Man kan bli lite trög i huvudet innan hjärnan vant av sig från kolhydrater och socker, men bara känslan av att kunna gå långa promenader och i trappor utan inflammatorisk värk är värt en trög skalle ett tag. Vikten är ju som den är ändå, men jag blir ju så mycket rörligare och det är ju oxå en positiv hälsoeffekt! Och ett liv lättare att leva! 
 
Abbas Pecha, Sinaiöknen 2012
 
Nu blir det lite påskledigt med många ägg på menyn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0