Med spenderbrallorna på

 
Som jag slutade förra blogginlägget... Efter jobbet igår gjorde jag och Janne en liten utflykt. Vi har i flera år pratat om husbil. Dels vill vi åka upp och se Treriksröset, dels skulle vi vilja bila runt rent allmänt i norra Sverige. Jag har inte varit norr om Gäddede och det var på klassresa i typ 6:an. Annars har jag varit i Östersund och Åre med omnejd ett par gånger men det ligger ju mitt i Sverige. Janne är duktig på att sitta och leta runt på nätet efter grejer och igår överraskade han mig med denna lilla utflykt till Tumbo utanför Eskilstuna. Vi gick runt och tittade på flera begagnade husbilar och fastnade för en.
 

Vi åkte hem och funderade noga på saken, sen slog vi till. Idag var vi och betalade handpenning på den. Vi ska hämta den rengjord och nyservad nästa vecka!
 
 
Sen åkte vi vidare till Elgiganten. Jag har googlat på systemkameror. Jag ägde en när barnen var små och tyckte det var jättekul med foto. Nu har jag längtat efter en ny sen vi flyttade ner hit. Naturen och djuren är så fantastiska och det skulle vara kul med något som är bättre än mobilkameran. Jag ville ha en Canon eos 700d, för de har fått väldigt bra i test... men jag gick därifrån med en Sony a68 istället, säljaren sa att han fått tillbaka några Canon pga missnöje och då hade de köpt Sony istället. Jag har lekt lite med den idag och är nöjd så här långt. Med tiden kommer jag vilja ha ett objektiv med ordentlig zoom, men en sak i taget.
 

Ja-a, annars rullar väl livet på som vanligt ...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0