Tenta-tider

Både på Facebook och Instagram ser jag vänner som håller på med tentor i parti och minut. För den som inte är inne i studievärlden kan jag berätta att universiteten och högskolornas hösttermin slutar i januari, så det är fullständigt normalt för den studerande att använda jul- och nyårshelger till att plugga som galningar inför terminens slut-tentor som pågår just nu.
 
Jag sitter och jobbar med mitt. Det är ingen tenta utan en 30hp uppsats som, om jag håller mig till studie-schemat, ska vara klar innan vårterminens slut. Då har jag gjort min Master i Diakoni (120hp) på halvfart vid VID (Vitenskapelig  Internasjonal Diakonal) i Oslo (tidigare Diakonhjemmet) och hållit "tidtabellen".
 
 
Jag har suttit både under helgerna och en del vardagar kring jul och nyår med uppsatsskrivandet. Idag har jag skickat in den för det som jag hoppas blir sista handledningstillfället innan examen. Vi får se. Håll tummarna för mig!
 
Över änd aowt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0