Nästan repris

Dagen har inte varit jätteannorlunda mot gårdagen. Pysslat, gått ut med hundar, planterat om och tagit sticklingar från pelargon och paradisträd. Hittade en internetsida om pelargonskötsel för nybörjare och tänkte att nu när jag bara ska jobba, och inte plugga, så kanske jag kan använda mina gröna fingrar lite bättre.
 
 
Nu har jag tagit sommarsticklingar från våra galet vackra pelargonior samt klippt ner mina sneda tynande paradisträd. Moderplantorna och två sticklingar ska jag behålla, resten ska doneras till skördefest eller liknande.
 
 
Ett par timmar spenderade jag med en god vän på Mälarsjukhuset. Vi bor ju så nära varandra, men jag åker ju liksom åt fel håll om dagarna. Nu blev det av och det är jag så innerligt glad för. 
 
Nu sitter jag i glaspaviljongen och väntar på att Janne ska lägga ner sitt snickeri för dagen. Under tiden tittar jag på mitt kommande experiment - hjärta på snöre och metalltråd. Hur ska jag börja?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0