Härliga helg!

Igår gjorde jag inte många knop och det var så skönt. Sov länge, gick hundpromenaderna, läste lite Fridegård. Sov ljuvligt gott inatt och vaknade i lagom tid. Efter morgonrutinerna kom Linnéa med familj. Vi har pratat länge om att åka till försvarsfordonsmuséet Arsenalen. De kom hit och lämnade Minou (hunden), sen åkte vi till Härad!
 
 
Det var väldigt väl ordnat för barnen också. De gick på skattjakt, letade militärmöss, de kunde klä ut sig samt så fanns det en lekhörna.
 
En sån vit pansarvagn körde Mattias när han gjorde UN-tjänst i Liberia
 
Klart ungarna knäckte klurigheterna och hittade skatten. Små modellflygplan!
 
Nu har Ängla och hennes mormor likadana militär-igelkottar
 
Sen åkte tjejerna och handlade medan killarna åkte hem till hundarna.
 
Mormors bil-marsvin fick följa med!
 
Det blev tacos på altanen!
 
 
Men allt roligt har ett slut och det härliga barnbarnsgänget åkte hem. Jag fick mig ett gott skratt när jag kom in med hundarna och kom in i köket. Det såg ut som vi haft värsta röjarpartyt! Och det har vi ju haft också :)
 
 
Tack för idag! Nu blir det Fridegård och sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0