En sömnlös natt...

... efter en hyfsad dag. Gick en promenad till med hundarna, inte lika lång. Satt och virkade medan jag slötittade på tvn, föga anande vad som komma skulle. 
 
Nu börjar färgskiftningarna synas, läckert!
 
Strax innan Janne kom hem började magen mola, men jag åt middag ändå. Magen blev bättre. Vid halv åtta-tiden kom värken tillbaka och höll i sig. Ibland kunde jag virka, men oftast inte pga smärtan. Jag satte fingrarna i halsen, försökte lägga mig, försökte gå... hittade tillslut en ställning i soffan - halvliggande med kroppen lätt vriden åt vänster. Gick och la mig, härdade ut till kroppen klarade att ligga på vänster sida, började kallsvettas, gick upp till soffan igen. Strax efter kl 3.00 ringde jag 1177. De tyckte jag skulle köra till akuten på Mälarsjukhuset, eller ta taxi. Valde bort bägge alternativen.
 
En dryg timme senare väckte jag maken som skulle åka och jobba. Han frågade om han skulle köra mig. Avböjde, värken lite bättre så jag ville sova. Sov tre timmar, försökte sova en timme till men värken tilltog. Ringde VC, skulle bli uppringd efter 45 min. Duschade och gav djuren mat. VC ringde och jag fick tid 10.20. Gick med hundarna tills bägge gjort nr 2, diskade, har ätit en banan i fyra delar under 2 timmar. Mår rätt ok i detta ögonblick. Ska åka nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0