Första festivaldagen 📍

Uj vad gott jag sov inatt 🥰 Efter dusch och frukost imorse travade vi iväg till festivalen! Sååå roligt!
 
 
Det är ju bara fantasin som sätter gränser! Här fanns nästan allt uppknypplat, vad sägs om en eld? En kyrka? Eller varför inte ett par sandaler eller en flugsmälla?
 
 
Mellan kl 12-14 stod jag i Svenska Spetsars monter, sen gick jag och en rumskompis och åt lunch uppe i stan, mitt emot Dröses hus.
 
 
Efter lunchen gick vi över till Dröses hus, festivalbiljetterna gäller även där, och tittade på utställningen.
 
 
Vi gick tillbaka till festivalen och shoppade lite. Hittills har jag köpt mönster (en babydrake, tulpan, påsklilja, sjal och kyrkan) samt två små böcker (julpynt i frivoliteter och Menchen aus aller Welt). Tre garner blev det oxå, två lila och en guld till frivoliteter. 
 
Efter dusch och en en stunds vila bjöds det på kaffebord och körsång av en damkör som sjöng 60-talsdängor, jättefint.
 
 
Till sist gick vi upp på stan för att se en ljusshow men det var så ljust ute fortfarande så man såg inte riktigt bilderna som visades. Vi spankulerade en stund längs gatorna innan vi drog oss hemåt.
 
Nu är det sängtajm så vi orkar roa oss imorgon oxå! 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0