Mellan skratt och allvar

Arbetsdagen började i vackra Ljusets kyrka, byggd som fören på ett skepp. Jag var tidigt på plats och, som det gjort hela veckan, hoppade grodorna ur munnen på mig. Jag skrattade så jag grät med fina kollegor. 

 
Förmiddagen handlade om mission och eftermiddagen om diakoni, däremellan en enorm kebabtallrik på Mesuts kolgrill.
 
På eftermiddagen nåddes jag av det fruktansvärda budskapet att en bekant drabbats av en svår brand-olycka och det har inte gått att sluta tänka på henne och allt runtomkring. Tankar och böner får fortsätta sändas åt deras håll 🙏
 
När jag skulle lämna hundarna hemma dök en annan bekant upp i mörkret. Jätteroligt! Hennes gröning (groenendael) Zinja och Bamse var "fästfolk" en gång i tiden. De älskade verkligen varandra, men så flyttade vi. Det är så kul att se att de fortfarande känner igen varandra. Zinjas lillasyster Jaquira och Bamses lillbrorsa Rambo fick lov att vänja sig vid varandra. Nu hoppas jag verkligen att de kommer och hälsar på så snart vi gått in på nya året.
 
Bamse och Zinja 2011
 
Ikväll har jag varit hos bästisen och fått zonterapi och tacos 🌮🌮🌮 Lika härligt som alltid 💕
 

Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0