En hyfsat vanlig onsdag

Idag är det 14 år sen jag vigdes till diakon!
 
 
Det har hänt otroligt mycket under de här åren, både gott och mindre gott, men allt oerhört lärorikt.
 
Började dagen i Prästgården. Fixade med mail och telefonsamtal medan jag väntade på ett besök som inte dök upp... men kvart i tio började herrarna dyka upp i tid för Herrklubben. Vi har fått två nyanmälda så nu är vi elva sammanlagt. 
 
 
Idag åkte vi till Lida. Vi tände grillen och mer eller mindre rykte ut ungdomarna som hade friluftsdag och satt och åt lunch i vindskyddet. Korv med bröd, kaffe och kakor, känsla av friluftsliv🌲 Vi hade fått låna nyckeln till kyrkan på Lida. Där spelade min kollega upp ett godlyplay som herrarna fick reflektera över. 
 
Åkte och lämnade tillbaka kyrknyckeln i Tumba och sen till Prästgården med termos mm medan kollegan fick köra tillbaka herrarna i kyrkbussen.
 
Åter på jobbet spontanbesök, inbokade besöket uteblev så  jag blev klar med administrationen tidigare. Passade på att gå hem, handla, äta middag och ta det lugnt en stund innan kvällskursen i knyppling på vackra Farsta Gård som jag ska gå nu tio gånger.
 
 
Ikväll är jag riktigt trött 💤 Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0