Lång torsdag <————>

Började arbetsdagen med Diakonal Frukost i Prästgården. Det kom fler än förra torsdagen. Jag var ensam diakon idag och satt i princip hela frukosten med olika ärenden. Det är en angelägen syssla. Lika angelägen som jag tycker att kvällens återträff med Värmlandsresenärerna är. Diakoni är inte bara att jobba med ekonomi, missbruk och psykisk ohälsa, det är oxå att motverka ensamhet och osäkerhet samt att skapa trygga miljöer när den fysiska hälsan sviker på ålderns höst.
 
En av återträffsdeltagarna hade fångat mig på bild i Erlandergården.
 
Snittar, varmrökt lax med färskpotatis och slungade grönsaker, pannacotta och drömmar på skrädmjöl.
 
Husmor hade gjort god mat som vanligt, bildspelet snurrade och samtal utspanns. Västergötland röstades fram till nästa års resa.
 
Mellan frukost och återträff i Prästgården jobbade jag ett par timmar i Klockargården. En ny deltagare anmälde sig till Herrklubben och två till ikonmålningen. Jag hann oxå bjuda in in en föreläsare till nästa kontraktsträff för diakonerna, skriva välkomsbrev och maila/skicka det till båda ikonmålargrupperna varav morgongruppen är knökfull nu.
 
 
Efter att disk och undanplockning åkte vi hem, jag tog en sväng via Klockis med projektor och duk. Make och hundar väntade i lyan och strax efter kom sonen med familj... Mys-pys med båt- och semestersnack samt virkning. Sista sjalen för säsongen är på g 💕
 
PS Mitt jagande efter remissen av röntgen av bukspottkörteln i tisdags gav resultat! Idag ringde de om tid för röntgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0