Grå tisdag

Det blev lite varierad kompott idag. Precis när jag skulle gå morgonpromenad med hundarna ca 20 i 9 parkerade två bilar utanför oss och två unga män klev ur och såg sig om innan de gick ut i skogen. För ett par veckor sen var det inbrott i andra änden av området och en ung blond man fastnade på övervakningskamera. En av de unga männnen som stannade var blond så det är klart jag reagerade. Skrev i Sanda-gruppen på Facebook och blev rådd att ringa polisen vilket jag gjorde. Lite senare på dagen skrev en kvinna i Sanda-gruppen att de haft fotografer på besök vilka matchade min beskrivning och som berättat att de stannat på "vår" gata och gått ut en sväng i skogen då de var tidiga till sitt besök. Det var ju skönt att det inte var inbrottstjuvar på rekognoscering.
 
Det lilla äventyret gjorde att jag blev sen till nästäldsta dottern... men vi gav oss iväg på promenad så fort jag kom dit. Det blev en bra långpromenad längs vägar, villaområden och leriga skogsvägar till och från Macken nere vid Skoklosters slott. Macken är en liten trevlig restaurang där man får ta in hundar. Där åt vi lunch och gick en annan väg hem.
 
Grymt goda fläsknoisetter .... och pommes... och bea 😋

 
Eftersom allt blivit lite försenat pga morgonäventyret fick jag brått hem, men jag hann lämna av hundarna hemma och komma i tid till tandläkaren där jag fick min bettskena. Nu ska jag få bukt med spänningsvärk i huvud och axlar tror tandläkaren 🦷 Passade på att handla lite innan jag åkte hem.
 
En himla snygg burk ingick i bettskenan 😁
 
I brevlådan låg nästa års almanacka. Beställde den i söndags! Den kom helt otroligt snabbt!
 
Till nästa år har jag valt massor av färg 🎨 Och att ha bilder på sig själv på omslaget kan eventuellt uppfattas narcissistisk, men det har visat sig vara pedagogiskt riktigt smart 😁
 
Maken skulle iväg och hjälpa en kompis efter jobbet, men fick jobba över så han åker dit imorgon istället. Det betydde i sin tur att jag fick middagssällskap idag 💖
 
Lugn kväll vid tvn och Postnords app. Endast några få julkort skickas i år 🎄♥️

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0