Fram och tebax

Dagen har inte varit fullt så jobbig som gårdagen. Vaknade före klockan och kunde ta det lagom lugnt, det går inte att stressa när det är så här. En av volontärerna stod och väntade när jag kom till Prästgården så vi var två som fixade fika och dukade upp till ikonmålningen. Det blev en trivsam förmiddag med många bra samtal.
 
St Göran tar form
 
Efter avslutad målning var det inte bara volontärerna som hjälpte till så det gick fort att bli klar.
 
Parkerade i Hagsätra och åkte in till stan och tandhygienisten. Min förra gick i pension hastigt och lustigt, men rekommenderade denna. Eftersom jag hoppade över lunch köpte jag lite frukt som jag intog i väntrummet. Tandhyggan kom ut och pratade med mig, hon var både trevlig och bra.
 
Sen klev jag av i Rågsved, hämtade hundarna och gick genom Kräppladalen hem. 


Ikväll lagade jag maten till oss allihopa. Wallenbergare med ärtor och ris. Edwin blev väldigt förtjust i denna anrättning när jag bjöd på den i vintras, så förtjust att han bad sin mor att göra "mormors biffar" ett par dagar senare hemma. Ikväll åt William med god aptit (som alltid) men jag tänker att farmor nog får laga "farmors biffar" fler gånger 🤪 

Ikväll de sista avsnitten av "The stranger" och broderiet.
 
Bara namn och siffror kvar
 
Godnatt världen 🌍

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0