En varierad fredag

 
För en tid sen hamnade jag på en sida från Taize som ger ett nytt bibelord för varje dag. Det blev en sida som jag kollar nästan varje dag tillsammans med nyheter, solens upp- och nedgång, månens lägen och vädret. Idag visar Taize-sidan denna text. Orden fyllde mig med hopp. Eftersom jag försatt mig i denna situation jag f.n befinner mig i så kommer olika tankar, ibland såna man inte vill tänka och ibland härligt hoppingivande. Jag både vill vara ledig ett tag och få ordning på min hälsa samtidigt som jag brinner för mitt yrke och kall. Det blir ju lite problematiskt för du kan ju inte både äta kakan och ha den kvar. Min kristna tro är pragmatisk och jag missar alltsomoftast den andliga delen av mig när jag bara jobbar och presterar. Eftersom jag tror att vi alla ser hur oattraktiva äldre personer är på arbetsmarknaden, i synnerhet feta fruntimmer, så vet jag att många tyckte jag var knäpp som bara slutade utan att ha en ny tjänst. Det kanske är så men det är en knäpphet jag står för. Om arbetet och utseendet är hela ens identitet är vi illa ute. Det kan oxå ses mot bakgrund av min fadäs vill St Eskils källa igår... gräma mig över att de byggt en grillplats på så helig mark, och så är jag på fel ställe 😂 ... "Vänd tillbaka till mig... ty jag visar mildhet". Om Gud visar mig mildhet kanske jag ska vara lite snäll mot mig själv oxå. Summan av denna kardemumma --> Jag duger trots fel och brister. Att våga stänga en dörr kan vara både korkat och livgivande, men det är okej, förr eller senare öppnas en ny. Anamma tålamod.
 
St Eskils källa
 
Dagen har ägnats åt internet och min mer kreativa sida. Googlat olika helgon och historiska personer, chattrat på Facebook, letat ramar till mina knyppelprojekt...
 
 
...monterat knyppelprojekt, lagat extra mycket laxbullar till lunch så det räcker tre gånger till, gjort hamburgare på ett kilo köttfärs... 
 
 
Lugn kväll vid Tvn. Maken har tagit de två sista promenaderna så jag har fått vila den ömma hälen. Så
har jag smörjt den flera gånger under dagen med björklövsoljan och just nu känns det riktigt bra. Hoppas kulmen är nådd nu 🤗
 
Köttgryta och banan till frukost, laxbullar och frukt+sallad till lunch, hamburgare med stekt blomkål/morot till middag och jordgubbar till kvällen. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0