En regnig lördag ☔️

Idag har jag haft en helt underbar knypplardag. Jag var orolig för att motivet 🦠 kunde uppfattas som stötande, men än så länge har jag inte hört något åt det hållet. Det är ett gratismönster (Prinzhorn) jag plockat ner från Facebook.
 
Maken har jobbat i båten och jag har suttit i paviljongen. Frisk luft och bra ljus. Trodde det skulle regna mer än det har gjort, det brukar vara så mysigt att sitta i paviljongen när det regnar. Det är mysigt att sitta i paviljongen när det inte regnar oxå 👍

Änglatrumpeten fick hålla mig sällskap i paviljongen. Det blåste lite för mycket periodvis för att den skulle se helt bekväm ut ute. 

Bara resten kvar
 
Maken har haft besök, en fd arbetskamrat över på fika, han skulle låna vår cementblandare. Själv gick jag en kortare vovvenad i regnet och en lång promenad efter regnet i sällskap av grannarna och Bamses föräldrar. Det var skönt med en ordentlig sväng efter några  timmar med näsan över dynan. 

Lugn kväll med knyppling, tv och virkning 🧶 

Kommentarer
Postat av: Louise

Vilken underbart söt liten knyppeldyna. Den är ju ett konstverk bara den.

Svar: Visst är den söt! Och otroligt behändig när druvskal ”snurras” mycket på arbetet 👍
Guggelutt

2020-05-26 @ 21:05:27
URL: http://knyppeltanten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0