PĂ„skdagen 🚐

Sista campingdagen för denna gÄng. Vaknade pÄ ett soligt Ljusterö. Maken hade smugit ut med hundarna vilket gjorde mig lite förnÀrmad, jag hade gÀrna följt med... men jag bÀddade, drog upp gardiner, gav Ragnar frukost och knallade ut pÄ utkiksberget istÀllet.
 
Grinda
 
Wow! En FinlandsfÀrja!

Satt dĂ€r en stund i lĂ€ bakom ett klipputsprĂ„ng och njöt. Sen knallade jag tillbaka till husbilen för frukost. Maken gick ut och snurrade pĂ„ tomten med sin mamma medan jag satt och lĂ€ste pĂ„ Internet och tittade pĂ„ gudstjĂ€nst frĂ„n Oslo. Idag Ă€r det pĂ„skdagen, den dag Jesus uppstod. Sen gick jag upp och satte mig i solen med maken, hans mamma och moster. SĂ„g ikvĂ€ll att jag blivit rejĂ€lt röd om nĂ€san 😁
 
Innan lunch gick jag lĂ„ngpromenad med hundarna đŸŸđŸ‘ŁđŸŸ
 
 
Efter lunch blev vi sittande ett par timmar till i solen. Vi tog 16.40-fĂ€rjan över till fastlandet igen och landade hemma framĂ„t halv sju 🕡 
 
En finlandsfÀrja till. Amorella. Den Äkte vi mÄnga gÄnger pÄ Kökarstiden.
 
IkvĂ€ll har jag tvĂ€ttat min jacka. Och varför berĂ€ttar jag det. Jo, för jag sparade en jacka efter morbror i Lyan. Den hĂ€ngde dĂ€r Ă€nda till jag flyttade hem igen förra vĂ„ren. För nĂ„n mĂ„nad sen tog jag upp den frĂ„n Ugglebo för jag tĂ€nkte tvĂ€tta den och anvĂ€nda den, men Bamse snodde den. Det blev hans favoritplats pĂ„ hallgolvet sĂ„ jag har lĂ„tit den ligga... men ikvĂ€ll drog jag pĂ„ mig den eftersom min jacka snurrade i tumlaren. Den luktade som gamla klĂ€der gör, men Ă€ven en puff av morbror fanns kvar i den. En mĂ€rklig kĂ€nsla som blev starkare dĂ„ jag kom pĂ„ att det idag Ă€r exakt fyra Ă„r sen hans begravning. De finns dĂ€r, de som gĂ„tt före oss, vĂ„ra förfĂ€der och förmödrar, och vakar över oss ❀

HallĂ„ morbror 👋 đŸ™‹â€â™€ïž

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0