Fjärde arbetsdagen

Stora stövlar på

regnvåt stig. En jag möter!

Du, lilla snigel, akta dig


(null)
På riktigt är detta en snäcka, men jag ville knyta ihop denna morgons haiku med barnvisan 🐌 

Eftersom jag gått upp tidigt började jag faktiskt arbetsdagen hemma med att gå igenom papperna jag fått över dagens andakt och gudstjänst. Sen packade jag min nya väska med matlåda, papper och annat viktigt. De nya kopplen tex. Jag sprang inpå zoo i Solberga igår på väg hem och köpte två nya koppel till hundarna, för en av fröknarna på dagis tycker det är så bökigt att ta emot och lämna ut hundarna med flexi-kopplen, de trasslar. Har aldrig hört det på mina nio hunddagis-år, men okej. Ett litet bekymmer om än lite överraskande. Jag bad om de enklaste och billigaste, det blev två katt-koppel för sammanlagt en dryg hundring. De ska bara användas vid lämning och hämtning 🐈‍⬛ 


Idag har jag haft hela min arbetsdag i Hovsjö. Först presenterade vi oss ordentligt, jag och prästen i Hovsjö. Förmiddagen bjöd sen på en andakt på Attendo…

(null)

… och eftermiddagen på en vardagsgudstjänst med efterföljande fika och goda samtal i Hovsjö kyrka.

(null)

(null)

Det känns som om jag kommer trivas i Hovsjö ❤️ 

Efter att ha hämtat hundarna körde jag hem och lagade torsk. Efter disken somnade jag vid Tvn… maken tog sistanaden…





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0