4 minuter

Jag har svårt för den 
mörka årstiden. Min kropp
vill inte vakna

Föga förvånande blev natten en sån där vrida-och-vända-sig-natt. Juldagarna har gått i extremt långsamt tempo och jag har sovit gott. Nu laddade jag i sömnen inför arbetsveckan och drömde stress-drömmar. Bland annat hade jag frågat om Band Aid ville spela på en konferens jag skulle ordna, men jag hade inte hunnit boka konferenslokal eller föreläsare. Samtidigt satt jag på en utbildning och då började föredetta arbetskamrater springa ut och in och tjata om att Band Aid behövde få klartecken. Absolut ingenting blev gjort, hade bara en stor klump i magen som växte. Men det var inga problem att komma upp ur sängen imorse och vid frukostbordet kunde jag glatt konstatera att vi fått 4 minuter mer dagsljus sen i tisdags! Det går åt rätt håll nu  🔜 🌞

Idag har jag jobbat i Hovsjö. Det har hänt grejer i vår julkrubba varje vecka och nu finns både Jesusbarnet och änglarna där.

(null)

Nu är det bara Melchior, Balthasar och Caspar som väntar på trettonhelgen 😃

(null)
De tre vise männen bidar sin tid på psalmboksvagnen

Mitt första besök tog tid, mitt andra besök var förkyld och återbudade vilket jag var tacksam över. Vare sig det är influensa, RS, corona eller nån vanlig bonnförkylning betackar jag mig. Oftast blir jag bara sjuk nån vecka men några  gånger har jag drabbats av öroninflammation och/eller lunginflammation, och jag känner helt klart att jag klarar mig utan bådadera. Efter lunch ägnade jag mig åt admin innan jag följde med en konfident till VC. Det är hemskt att se att patienten tas på större allvar när en tredje part är med 😡

(null)
Mitt "kontor" idag 👌

Kom från jobbet vid halv fem 🕟 Maken blev sen från jobbet så jag tog tredjenaden och lagade enkel middag till han kom hem - prinskorv, stekt ägg och rödbetssallad 🎄 Vi fortsätter på jultema så länge vi har julrester kvar 🤶🏼🎅🏼

Kvällen har spenderats vid Tvn med stickorna 🧶 Hann iallafall några varv innan digitalt läkarbesök från MediChecks licensklinik. Jag mår bättre på nya medicinen så vi kör på ett tag till, ny remiss på provtagning och nytt digitalt läkarbesök om 3 månader. Då har jag förhoppningsvis kommit igång med AIP oxå. 

(null)
Det blev bara fem varv ikväll, men mönstret börjar komma fram nu 😃

Dax att gå ut med hundarna så vi kommer i säng.

🌎 Godnatt världen 🌍



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0