Annandagen

Minnen far förbi

Ljuva, bittra. Längtar, men

vill jag tillbaka?


(null)     Tomten på Annandagen i Huddinge 2018


Det blev ett par kapitel i boken igår, och imorse oxå. Jag vaknade tidigt för att vara en ledig dag och smög upp för att hundarna skulle hålla sig lugna. Fixade frulle med julskinka och senap innan jag diskade jättedisken från igår. Klockan nio satt jag i fåtöljen och läste igen, hundarna sov fortfarande 🕘 men strax efter halv tio kom de och hämtade mig 🕤 

(null)

En stor del av dagen har jag läst…

(null)

… men jag har oxå gått vovvenad i skogen med maken när han kom hem. Just nu när jag har värk går jag inte ensam i skogen utan håller mig på skogsvägarna, desto härligare att få gå i skogen idag under perfekta vädret: lite vit snö, lagom minusgrader, gröngölingen som ropade i talltoppen och solen som orkade ta sig upp över horisonten 😎

(null)

(null)

(null)

När vi kom hem fikade vi på resterna av julaftonens ostkaka, sen fortsatte jag läsa en stund men sen ville maken se "Ensam hemma 2", då tog jag fram stickningen. När "Indiana Jones och jakten på den försvunna skatten" började gick maken ut med hundarna och jag gjorde snabbt pyttipanna på gårdagens oxfilé och smashade potatisar med stekt ägg och gårdagens räkcoktail som sallad till. 

(null)

Den inmundigades vid Tvn, och vid Tvn blev jag kvar med stickningen över två halvtimmar med "Sommaren med släkten" och "Ett fall för Vera". Jag har lätt att uppslukas oavsett om det är jobb, böcker, matlagning, handarbete eller whatever verkar det som 😄 Men det vore väldigt roligt att skriva nåt kort om tröjan i nästa nr av Stadkanten för att lätta upp lite bland årsmöteshandlingarna.

(null)

Nu har vovvarna fått göra sina ärenden och klockan är aaaalldeles för mycket för att jag ska hinna med de där åtta timmarna 💤 men jag har ju fått massor av vila ett par dagar så det ska nog gå bra att pallra sig ur sängen imorgon ändå 😄

🌍 Godnatt världen 🌎


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0