Årets kortaste dag

Sitter under en filt och småfryser, har hällt i mig en balja te med ingefära och honung 🫖 Maken sover på jobbet så jag skippade matlagningen och köpte en hamburgare i drive-thru istället 🍔 Har jag tur då kommer jag tåla avsteget från inget mjöl till en pepparkaka förra veckan och till en burgare nu. Summerar  dagen tillsammans med Eragon 🔢 Jag älskar den här dagen för nu vänder det och vi går mot ljuset igen ☀️ En av årets bästa milstolpar ❤️

(null)

Ytterligare två timmar i utdelningen av LT-klappen idag men med fler minusgrader än igår. Idag kom det inte lika många, men så har det tydligen varit alla år, andra dagen är lugnare. Roligt har det varit, men kallt. Rätt var det var kom en mindre lastbil full med gubbar som skulle baxa in en stor tung maskin genom den dörr vi stod och delade ut godispåsar. De höll på att åheja och åhåa en halvtimme medan vi fick stå på gräsmattan med godispåsar och presentkort 🥶 Jag försökte låta bli att bli irriterad och se det med lite humor, man vet väl hur gamla gubbar är 😜😇

(null)
Jag råkade hamna på Länstidningens förstasida idag oxå, om det är till min fördel vete katten 😂 

(null)
Ja, så här såg det ut igår. Mycket lugnare idag. Känns som vi gjort något bra för många.

När allt var klart hämtade jag min bil plus att flera kollegor hängde med i ytterligare två bilar så vi fick med våra kartonger tillbaka på en körning. Tack snälla att jag slapp åka många gånger ❤️ Efter lunch åkte jag till Hovsjö med två kassar och mötte upp folk i kyrkan där. Blev kvar i Hovsjö resten av em.

Och som sagt, jag blev ensam ikväll igen vilket föranledde latmans-middag. Disken är diskad, jag är ren och hundarna rastade.

🌕 Godnatt världen 🌍 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0