Besök i världens ände 🦆

Imorse ringde klockan tidigt och före sju satt jag i bilen. Halv åtta körde jag av vid Järna och fick en julgrupp maken köpte på Hagis igår. Hagis i Hagsätra vurmar jag för - bra kvalitet på frukt, grönt och blommor för vettiga priser 🌺💚🍎 Tio över åtta gick jag en kort vovvenad ner till Trosa Havsbad innan jag gick in till föräldrarna i deras nya lya i källarvåningen hos min ena syster.
  
(null)

(null)
-12 grader 🥶

Mamma och jag gav oss iväg medan vovvisarna fick "vakta" morfar. Mamma och jag tillbringade tre timmar på Nyköpings lasaretts ögonmottagning och vi var båda så imponerade av allt - vänlighet, professionalitet, noggrannheten och all logistik… mammas ögon blev undersökta ur alla vinklar och vrår och i januari ska vi tillbaks för ännu en laseroperation. 

(null)

(null)

(null)     Vår förvåning över de gröna skumtomtarna vi använde vid sockerfallet strax före lunch var stor, men det var tomtar med äpple/kanel. Oväntat gott… men mina brallor åkte i tvätten ikväll. "Pudret" lät sig inte borstas bort 😂

(null)
Solglasögonen fick lilla mor att se ut som en italiensk gangsta i egen hög person. Solglas är nödvändiga efter pupillutvidgande droppar även i vår bleka vintersol 🌝

Vi hann med sen lunch och en stunds socialt umgänge innan jag gick upp en trappa och hälsade på syrran med make och åkte hem, lagade middag och somnade i soffan. Typiskt mig‼️

🌕 Godnatt världen 🌕




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0