Ikon…

En fantastisk dag i ikonmålningens tecken!

Kl tio satt jag bänkad i Huddinge kyrka 🕙 En fin mässa med predikan om jungfru Maria och fönster, fönster mot himlen.

(null)

(null)
Chorus Emeritus sjöng vackert 🎶

(null)
Några av ikonerna som välsignades under mässan

Blev kvar en stund efteråt och pratade med fina kollegor. Känns stort att verksamheter jag startat upp, eller varit med om att starta upp, finns kvar. Ikonmålningen är en grupp, handarbetsgruppen, herrklubben samt torsdagsfrukosten är andra verksamheter. Att få höra hur dessa verksamheter växer känns som ett gott betyg i hörsamhet. 

Sen åkte jag hem till sonen med familj, lekte med William och hämtade en knyppeldyna som sonen hämtat på Kungsholmen åt mig, skänkt till hantverksgruppen i Hovsjö.

(null)

(null)

(null)

När jag kom hem sydde jag ihop några lakan mamma lämnat till mig. Ska dit på onsdag så det var hög tid att göra det jag lovat.

(null)
Virkad lakansspets

Kyckling och ris med apelsinsås till middag, bad i tunnan efter det.

(null)

Nu sistanaden och krypikoj-tajm. Strax börjar arbetsveckan 😃






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0