Hemåt i etapper 🚙 ⛴ 🚎 ✈️

(null)
Dax att flyga hem. Sista bilden från stranden kl 05.55 imorse.

Halv fem klev vi upp imorse. Inga problem, vi var utvilade 😃 Vi blev hämtade med minibuss kl. 6.00 och anlände san Sebastián tjugo över sju. Klockan åtta gick färjan och det tog trekvart att komma över till Teneriffa 🕗 

(null)

(null)
Jag har inte köpt något på hela veckan, men denna satt på färjan och ville följa med till Sverige så jag kunde inte låta bli 🦩

Vi blev hämtade med buss vid färjan och vi kom tidigt till flygplatsen. Vi satt över två timmar utanför i solen och njöt innan det var dags att checka in bagaget. Dessvärre var flyget försenat så de kommande timmarna inne på flygplatsen blev lite ångest för mig 😵‍💫 På la Gomera var det inte så mycket folk, folk höll avstånd och bar munskydd men på flygplatsen var det svårt att hålla avstånd och många gick med munskydden på hakan i värmen 😷 Arlanda var inte bättre, snarare värre 🥵

(null)

Men iallafall kom vi iväg en timme sena då planet ner var sent. Hemresan gick bra, jag satt mest och läste Herrstöms "Ödeläggaren". Njöt en apiretif Lennart (xante och Sprite) och tuggade cashewnötter till samt rött vin till currykycklingen. Det blir lättare att flyga då, tycker jag ✈️

(null)

När vi närmade oss Arlanda blev vi ombedda att stänga av all elektronik. Vi skulle landa med autopilot pga dimman och fick ta några extra varv i luften innan det var säkert att gå ner. Jag kallsvettades 🥵 men det gick hur bra som helst att landa 😃

Vi blev hämtade med mini-van vid Arlanda nästan 2 timmar sena och är nu inkvarterade på Goodmorning hotel, samma hotell vi sov över på förra lördagen och där bilen stått hela veckan. 16 timmars resdag känns i kroppen så…

💤 Godnight folks 💤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0