Mellandagsmeditation

Tunga snöflingor 
skapar en tjock snömatta 
i min tillvaro 

(null)

Som ni säkert minns fastnade jag tidigare i år för diktformen haiku. En kompis introducerade mig i dess härlighet och jag diktade så det knakade. Det mesta la jag ut här i bloggen och jag la in ett hundratal i ett dokument på datorn, sorterat på tema. Ett tema blev "mygg" 🦟 😂 Jag gick med i svenska haikusällskapet, gick en haiku-kurs hos Sensus på internet och deltog i ett par tävlingar. Min haiku-inspiration försvann i höstas främst pga stress men oxå pga onödigt raljerande av mina tävlingsbidrag. Jag gav igen lite i smyg 😇
De humorlösa 
har intagit juryn i
Haikusällskapet

Just nu har jag en lust och längtan att ta ett nappatag med hälsan igen efter den stressiga tiden före jul. Att tänka haiku i vardagen är en trevlig meditationsform så jag tänker att mina bloggar kan få börja så tillsvidare. Jag kör som förut - haiku i högermarginalen 👉

Maken sov på jobbet inatt efter att ha hjälpt sonen i Lyan igårkväll. Det gjorde att jag inte blev störd imorse utan kunde sova till min klocka ringde ⏰ 

(null)
Vägen till jobbet var som en sagovärld med allt det ljuddämpande nya vita ❄️ 

Jag åkte till jobbet osminkad då jag planerat att städa i mitt rum. Förutom att mitt rum blev jättefint fick jag möjlighet att även städa lite i mina tankar och känslor med min nyaste kollega 🧹 Mycket värdefullt 🙏 Det blev lite snack med flera kollegor och det kändes bra att slippa bara hasta förbi folk i korridoren utan nu ha tid att prata lite.

(null)
Känner mig så nöjd 🧹

Kom från jobbet vid fem, hämtade hundar och rullade lite AIP- köttbullar med riven lök i när jag kom hem. Maken fick Wallenbergare för han gillar inte köttbullar och tål inte lök 🧅 

Bestämde mig för att jobba hemifrån imorgon så jag har suttit uppe lite längre och hunnit sticka 8 varv ikväll 🧶 men nu får det räcka för idag 🤗

(null)

🌎 Godnatt världen 🌍



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0