Ditten och datten

Blev skickad i säng igårkväll när jag började snarka vid Tvn, så när jag vaknade vid halv åtta hade jag 11 härliga sov-timmar bakom mig. Gjorde upp en plan för dagen som jag sen inte höll.

Smög upp och började skriva nyårskrönika. Jag brukar skriva lite nu och då under året, men senast var i juni, så min plan var att skriva om sommaren, sticka några varv på min tröja, läsa ett par kapitel i Erövraren… men det var så kul att skriva nyårskrönika och titta på bilder från sommaren att jag skrev ända till halva december… längre är förstås omöjligt.

(null)

Sen var ögonen så trötta att jag ägnade mig åt att sticka klart Bekkis disktrasor istället för mönsterstickning. Nu är det bara dekoreringen kvar. Borde ha sytt klart sonens gardiner eller mammas lakan, men livet är så fullt av måsten och borden… idag blev det det mina ansträngda ögon klarade.

(null)

Lagade Wallenbergare och kantarellsås till middag, sen blev det 1,5 timme i tunnan.

(null)

Vi får se om det blir äventyr imorgon…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0