Årets andra tisdag

Kom i säng efter ett men valde att gå upp när jag vaknade vid sju. Det är bara jobbigt att somna om strax före väckarklockan ringer ⏰ Duschade och gick ut till bilen för att kolla läget. Rätt ordentligt nedisad efter först snöfallet och sen plusgraderna igår... så jag hämtade piassavakvasten och sopade av taket 🧹 Med all is lär det knappast bli repor. Kollade för säkerhets skull att jag ställt motorvärmaren på rätt tid och det hade jag. Sen skottade jag trappen och altan. Tungt och isigt var det så jag brydde mig inte om att skotta gången ner till vägen... då ringde väckarklockan. Kändes som jag låg bra till i tid 😃 Efter morgonsysslorna och disk gick vi på promenad, men den blev rätt kort. Jag hade inte satt på broddarna och den första biten var såpa-hal, sen kom ett parti med is-spår efter traktor och där hade hundarna svårt att gå med sina små tassar 🐾 Vi vände hem när de gjort sina "ärenden" 🏠 
 
Strax efter tio satt jag i tandläkarstolen och hon kontrollerade att bettskenan skötte sig. Det gjorde den 🦷 Passade på att hämta ut ett bokpaket och köpte ett par biskvier innan jag åkte hem, pratade lite i telefon och stickade socka innan jag kopplade hundarna och åkte till båtklubben. Solen sken från en blå himmel och jag tänkte att det är nog lättare att promenera därifrån och inåt stan än på våra hala skogsvägar. Det blev en jättefin promenad. 3,6 km och drygt 6000 steg 👣
 
Visst ser det ut som nån har badat?

Isen börjar lägga sig...
 
 
Unnade mig en biskvi och en stund i fåtöljen innan jag jobbade en stund med ett av mina projekt.

Jag blir lite glad av färgprakten 😃
 
Ikväll kom maken hem och det var mysigt. Efter middagen tittade vi på tv en stund innan han kröp i koj... och här sitter jag ännu 😄
 
Sonsonens och svärdotterns 🧦🧦

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0